Aktualności
piątek, 06/11/2020
W dniu 06.11.2020 roku odbyła się online trzecia Rada Budowy.
Prace projektowe są prowadzone z kilkudniowym opóźnieniem w stosunku do harmonogramu przedłożonego przez Wykonawcę.
Wykonawca poinformował, iż:
- pod koniec października uzyskał klauzulę do Mapy do Celów Projektowych;
- opracowano operat wodnoprawny – w tym tygodniu dokumenty zostały przekazane do weryfikacji przez Nadzór Inwestorski;
- opracowano planszę na Naradę Koordynacyjną – w tym tygodniu dokumenty zostały przekazane do weryfikacji przez Nadzór Inwestorski.
Na dzień dzisiejszy brak jest zagrożenia realizacji kontraktu zgodnie z terminem umowny.
Ponadto omówiono sprawy związanie z liniami rozgraniczającymi w rejonie węzła Brezelia (przejąć do działki drogi krajowej i rondo przy drodze krajowej).
Zaproponowano, aby stacja pogoda, która zgodnie z Programem Funkcjonalno Użytkowym powinna znajdować się przy obiekcie M1 została zlokalizowana przy obiekcie M2 ze względu na łatwiejszy dostęp do zasilania.
czwartek, 08/10/2020
Odbyła się druga Rada Budowy.
W dniu 08.10.2020 roku odbyła się druga Rada Budowy w formie wideokonferencji, z uwagi na obostrzenia związane panującą epidemią COVID-19. Okoliczność ta wpływa na zmiany w zakresie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, decyzje Rządu ograniczające pracę placówek opiekuńczo oświatowych oraz epidemia koronawirusa, mają bardzo duży wpływ na dostępność personelu, usług i innych dóbr. Prace projektowe są prowadzone z kilkudniowym opóźnieniem w stosunku do harmonogramu przedłożonego przez Wykonawcę. Wykonawca poinformował, że w przyszłym tygodniu z Ośrodka Geodezji otrzyma opatrzoną klauzulą Mapę do celów projektowych. W opinii Konsultanta na dzień dzisiejszy brak jest zagrożenia realizacji kontraktu zgodnie z terminem umownym.
Opis prac projektowych:
- trwa weryfikacja operatu geodezyjnego technicznego przez PODGiK;
- opracowano operat wodnoprawny – w tym tygodniu dokumenty zostały przekazane do weryfikacji przez Nadzór Inwestorski;
- warunek widoczności dla skrzyżowania drogi serwisowej znajdujący się przy przyczółku obiektu mostowego został spełniony;
- przy rozdziale pasa drogowego – linie rozgraniczające wewnętrzne – należy wziąć pod uwagę szerokość pasa drogowego oraz lokalizację urządzeń odwadniających, kanał technologiczny, wygrodzenia itp. – muszą znajdować się one w pasie drogowym Zamawiającego;
- trwają prace geologiczne. Zgodnie z harmonogramem przewidziane były do 09.10.2020 r, ale ze względu na niesprzyjające warunki atmosferyczne, jeszcze się wydłużą najprawdopodobniej do wtorku przyszłego tygodnia.
czwartek, 10/09/2020
W dniu 10.09.2020 roku odbyła się pierwsza Rada Budowy w biurze Konsultanta – Nadzoru Inwestorskiego w Kielcach przy ul. Hauke Bosaka 1 pokój 209.
Wykonawca omówił zaawansowanie prac projektowych związanych z geodezyjnymi pracami terenowymi i aktualizacją mapy do celów projektowych, która w najbliższym czasie powinna zostać oklauzulowana. Ponadto Wykonawca wystąpił o warunki przebudowy sieci do gestorów oraz opracowano mapę terenu.
W przyszłym tygodniu Wykonawca zaplanował ukończenie etapu aktualizacji koncepcji projektowej i wprowadzenie zmian związanych z:
- wymiarami obiektów mostowych zgodnych z Programem Funkcjonalno-Użytkowym;
- lokalizacją zbiornika i przebiegu drogi serwisowej związanej z wprowadzonymi zmianami prawnymi;
- korektą łuków pionowych dróg serwisowych wynikającą z ostatnich zmian prawnych;
- obniżeniem niwelety drogi między obiektami P1-M1, jako konsekwencja szczegółowych obliczeń hydrologicznych.
/ zamawiający
Skarb Państwa – Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad, reprezentowany przez GDDKiA oddział w Kielcach
/ konsultant (nadzór)
Specjalistyczne Biuro Inwestycyjno–Inżynierskie PROSTA–PROJEKT (Lider)
BIURO TERENOWE
ul. Żytnia 9
27-400 Ostrowiec Świętokrzyski
/ wykonawca
Fabe Polska Sp. z o.o. (Lider);
SP Sine Midas Stroy Sp. z o.o. (Partner)